شیشه لمینت

شیشه لمینت و امنیتی

شیشه لمینت رنگی علاوه بر این که تمام خاصیت های شیشه لمینت مانند مقاومت در برابر زلزله و سرقت، جلوگیری از نفوذ اشعه UV و کاهش آلودگی صوتی را دارد، طیف گسترده ای از رنگ ها را نیز داراست

شیشه لمینت و امنیتی

Laminate and security glass

شیشه لمینت و امنیتی

شیشه لمینت و امنیتی رنگی به دلیل داشتن تلق PVB، در مقابل ضربه مقاومت بیشتری نسبت به  شیشه معمولی دارد، شیشه معمولی در اثر ضربه شکسته شده و به قطعات ریز و برنده تبدیل می شود. لایه PVB میانی در شیشه لمینت مانع از پاشیده شدن قطعات خرد شده به اطراف می شود و قطعات شیشه شکسته شده را در کنار هم نگه می دارد و با این خاصیت، خطر آسیب کاهش پیدا می کند. در ساخت شیشه لمینت بین لایه PVB افزودنی های جاذب UV به کار رفته که می تواند تا حدودی آسیب ها و مشکلات ناشی از تابش اشعه مضر UV خورشید، را کاهش دهد. شیشه‌ سکوریت های ضد سرقت به عنوان پركاربردترين موارد استفاده در شیشه لمینت محسوب می شود. اين نوع از شیشه لمینت در ظاهر به شیشه‌ معمولی شباهت دارد. با توجه به ساختار چند لايه بودن شیشه‌ لمینت و داشتن یک‌لایه‌ تلق، از مقاومت بسيار بالایی در برابر ضربات سنگين و اصابت گلوله برخوردار است به همین دلیل گاهی به عنوان شیشه ضد گلوله معرفی می شود.

شیشه لمینت رنگی

شیشه لمینت نسبت به شیشه‌ معمولی از ضریب ایمنی بیشتری برخوردار است. این نوع شیشه از دو یا چند لایه شیشه تخت تشکیل شده که با لایه میانی PVB به یکدیگر متصل شده و مقاومت بالایی دارد. شیشه لمینت رنگی علاوه بر این که تمام خاصیت های شیشه لمینت مانند مقاومت در برابر زلزله و سرقت، جلوگیری از نفوذ اشعه UV و کاهش آلودگی صوتی را دارد، طیف گسترده ای از رنگ ها را نیز داراست. این نوع شیشه می تواند شفاف، مات یا غیر شفاف باشد. کاربرد این نوع شیشه در نمای بیرونی و درونی ساختمان و برای طراحی دکوراتیو در بخش های داخلی خانه است. شیشه لمینت رنگی با استفاده از تلق های PVB رنگی که توسط شرکت های معتبر اروپایی ساخته می شوند، تولید و به بازار عرضه می شود. لایه میانی در شیشه لمینت از ساير مواد مانند چوب پوستر و فیبر نيز تشکیل می شود که با فرآیند لمینت توسط رزین‌های مخصوص شیشه‌ها شكل نهایی را به خود می ‌گیرند.

ساخت شیشه لمینت

برای ساخت شیشه لمینت ابتدا روی یکی از شیشه ها، لایه PVB را قرار داده و لایه بعدی شیشه را روی آن قرار می دهند. در مرحله بعد شیشه ها وارد دستگاه اتوکلاو می شوند. مرحله بعدی ساخت شیشه لمینت خلا داخل دستگاه اتوکلاو باعث می شود هوا از میان شیشه ها خارج شده و با گرمای موجود، لایه PVB به هر دو لایه شیشه چسبیده و استحکام و اتصال شیشه ها به یکدیگر را موجب شود. استفاده از نصب شیشه لمینت در ساختمان‌هایی با ارتفاع زیاد مناسب است و برای جلوگیری از خطرات احتمالی از جمله آتش ‌سوزی و زلزله نيز می تواند کاربرد داشته باشد. چندين نوع شيشه در لایه‌های مختلف به کار می رود که از مزیت‌های مهم ساخت شيشه لمینت است و باعث افزايش کارایی اين نوع شيشه می ‌شود. در ساخت شیشه لمینت علاوه بر افزایش ایمنی، عايق بودن آن‌ در برابر صدا نيز در نظر گرفته شده است. این نوع شیشه در مناطقی که بادهای شدید می ‌وزد و خطر ایجاد طوفان و گردباد وجود دارد، از امنیت و مقاومت بالا برخوردار بوده و کاربرد دارد.

قیمت شیشه لمینت

قیمت شیشه لمینت به موارد مختلفی مانند ارتفاع، عرض، نوع شیشه لمینت و همچنین تعداد لایه های این شیشه بستگی دارد و می تواند در قیمت شیشه لمینت سفارشی شما تاثیرگذار باشد. برای محاسبه و استعلام قیمت شیشه لمینت علاوه بر طول و عرض شیشه، باید نوع آن را مشخص کنید و برای تعرفه شیشه لمینت باید به پروژه مورد نظر نیز توجه داشت. برای برآورد قیمت شیشه لمینت کارشناسان باید پس از بازدید پروژه و بررسی های انجام شده، محاسبه براساس ابعاد، نوع شیشه و سفارش مشتریان اقدام خواهد شد. قیمت شیشه لمینت می تواند بر اساس هزینه یراق آلات که به صورت جداگانه محاسبه شده و بسته به نوع آن متفاوت است، محاسبه و استعلام شود.قیمت شیشه لمینت قیمت شیشه لمینت به موارد مختلفی مانند ارتفاع، عرض، نوع شیشه لمینت و همچنین تعداد لایه های این شیشه بستگی دارد و می تواند در قیمت شیشه لمینت سفارشی شما تاثیرگذار باشد. برای محاسبه و استعلام قیمت شیشه لمینت علاوه بر طول و عرض شیشه، باید نوع آن را مشخص کنید و برای تعرفه شیشه لمینت باید به پروژه مورد نظر نیز توجه داشت. برای برآورد قیمت شیشه لمینت کارشناسان باید پس از بازدید پروژه و بررسی های انجام شده، محاسبه براساس ابعاد، نوع شیشه و سفارش مشتریان اقدام خواهد شد. قیمت شیشه لمینت می تواند بر اساس هزینه یراق آلات که به صورت جداگانه محاسبه شده و بسته به نوع آن متفاوت است، محاسبه و استعلام شود.