فهرست مطالب

چشمی ایمنی درب های الکتریکی

همه ی فتوسل ها (چشم ایمنی ها) ساختار عملکردی شبیه به هم دارند. همه ی آن ها دارای فرستنده و گیرنده ی مادون قرمز هستند. هنگامی که ارتباط میان گیرنده و فرستنده بوسیله ی جسمی مابین آن ها قطع شود ، رله ای که در گیرنده قرار دارد فعال شده، و از حالت بسته به باز تغییر می کند.

چشم-در-اتوماتیک

انواع چشمی های ایمنی

 

چشمی های ایمنی گردان

این چشمی ها از لحاظ عملکردی شبیه به چشمی های معمولی می باشند فقط کمی جدید تر هستند. چشمی گردان و معمولی در ساختار مکانیکی دارای تفاوت هایی هستن در این چشمی فرستنده و گیرنده دارای پایه های گردان اند و باعث می شوند بتوانیم به سادگی فرستنده و گیرنده را در یک خط قرار دهیم، تا با یکدیگر هم راستا شوند. از این چشمی در مکان هایی استفاده می شود که دیوار هایی که برای نصب فرستنده و گیرنده در نظر گرفته ایم، نسبت به هم دارای زاویه باشند .

 

چشمی های آینه ای

در این چشمی ها گیرنده و فرستنده هر دو در یک سمت درب نصب می شوند. در جهت مقابل، آینه ای مخصوص تعبیه می شود که باعث بازگرداندن نور از فرستنده به گیرنده می شود. این چشمی دارای برد کمی نسبت به سایر چشمی های دیگر است و تنظیم آن هنگام نصب دشوار است .

 

نصب چشمی ایمنی برای درب کرکره ای

استفاده از چشمی ها در کرکره های برقی بسیار مفید است و زمانی که کرکره در حال پایین آمدن است، اگر شخص یا اتومبیلی جلوی آن قرار گیرد و یا حرکت کند ، کرکره از حرکت می ایستد و سپس تا آخر بالا می رود. این خصوصیت باعث می شود اگر اتومبیلی و یا فردی زیر کرکره باشد، درب با او برخورد نکند و هیچ خطری ایجاد نکند.

چشمی ایمنی معمولی

از این چشمی، در درب های اتوماتیک و راهبند ها استفاده می شود. در این نوع چشمی ، فرستنده بر روی دیوار قرار میگیرد و گیرنده در سمت مقابل آن طول برد این فتوسل ها معمولا به 15متر میرسد .

 

چشمی ایمنی با برد بلند

این چشمی شبیه به مدل معمولی می باشد تنها با این تفاوت که طول برد آن بسیار بلند تر است و برای فاصله های تا 35 متر مورد استفاده قرار می گیرد. از این چشمی در درب های اتوماتیک عریض استفاده می شود .

 

چشمی ایمنی وایرلس

در این چشمی ها دیگر نیازی به سیم کشی برای فرستنده ی مادون قرمز نیست. انرژی مورد نیاز برای فرستنده مادون قرمز، از طریق باتری که در آن جایگذاری می شود تامین می گردد. لذا از این چشمی در محل هایی که امکان سیم کشی در هر دو سمت درب وجود ندارد، استفاده می گردد .

چشم-الکترونیکی-آماج-صنعت-آذر